13 mars 2011

Stallet | ny ponny

bloggade inte igår :( förlåt .. jag som skulle börja uppdatera bra nu igen :( aja , men asså jag han typ inte igår. först var vi på dop , när vi kom hem åkte jag å mamma till ridhuset å red silla , å efter det kom släkten från dalarna, farmor å frafar , dennis å jill . å när dom åkte så gick jag å la mig. typ halv 12. men men , nog med bortförklaringar ..

just nu håller pappa å morfar på att bygga ut stallet. fast inte utåt utan innåt elr vad man ska säga ? vi håller iaf på att bygga ett till rum som vi kan ha täcken i . för sadelkammaren har blivit förliten . för asså det är ju inte så att jag har för mkt grejer elr så ;) elr ? elr juste ! man kan ju inte ha för mkt saker . bara förliten plats..
 haha ;) nej men asså , jag är helt beroende av att shoppa .. fast det är roligast när mamma å pappa elr nån annan betalar :D haha , jag kan verkligen inte åka nånstans utan att shoppa ! helt omöjligt asså ! :o
 fick typ panik när jag å emilia skulle till liseberg i somras å vi skulle shoppa lite först . så skulle vi gå å möta hennes föräldrar om två minuter å jag hade inte köpt nåt :o jag hade typ panik ! ;o
så vi gick in i närmsta affären , tog det första bästa vi såg , tog den minsta storleken som fanns , gick till kassan , betala å se glad ut. haha , det blev ett par jeans shorts för typ 300 elr nåt . så inte så farlit dyrt ;) det var ju pappas pengar :D
haha :p nej , men juste jag , vi bygger ju då ett rum till täckena å sen ska vi bygga en till box som petite kan ha :) ska ju få en ny ponny nu . det är helt bestämt :D

så nu vill jag veta om nån utav er vet nån bra ponny till salu ?
krav -
- c-ponny elr d-ponny (helst d..)
- mellan 6 å 14 år
- ha gått msv.b elr högre. (men om den bara är 6år så ska den iaf ha kapacitet för dom högre klasserna.)
- frisk å fräsch
- den får inte kosta mer 250.000-275.000 .  (helst runt max 200.000)


vi ska nog förmodligen prova en i halmstad om 2 veckor tror jag. vi ska ju ändå dit ner , med elitlaget å tävla :) har även hittat en i svedala å sen tror jag att det finns en mamma har hittat som inte bor alls långt härifrån :o

nu har jag inget mer att skriva :p blev ett lååååååångt inlägg ;) hoppas ni orkar läsa allt ? :o aja , haidå :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar