13 mars 2011

dreggel på hästar :gg

mmm , hittade precis en ponny i danmark . give me ! född 95 , går internationellt å placeringar i grand prix . kostar 95.000 danska kr så det är ungefär 100.000 svenska kr . billigt :D men jag vet inte riktigt hur jag ska få mamma till att ringa till en dansk ? visserligen kan väl båda mamma å danskar engelska men ändå :o kommer nog bli rätt svårt :( men ska allt ta å försöka ! :D för hon mååååååste ! tänk lixom vilken chans att få en sån duktig ponny för det priset ! visserligen är han 16år iår , men ändå ! får nog kanske ingen mer sån chans . fast sen är det ju inte säkert att jag passar ihop med den ponnyn ändå sen . men ändå värt ett försök tkr jag , för det kan ju funka hur bra som helst ! :D
-------
hittade en till nu. 580.000kr. står i tyskland . 10 år. maxad. tysklands bäst ponny just nu.
åhh , om vi ände kunde vara lite rikare :(
Tysklands bästa ponny under 2010, med vinst i bl.a. sydtyska mästerskapen, Warstein Trophy M** och i Aachen (se film). Han har även gått 1,30 med tidigare ryttare.
(en liten del ur annonsen)
-----
en till . maxad . född 97. går msv.a . 80.000 !!  väldiiigt billig :o
-------
sto. född 99. gått 3 em ! 500.000kr . för dyr :(
-------
sto. född 97. placeringar å vinster t.o.m svår hoppning. 425.000 kr. för dyyr :(
Underbar ponny som har vinster och placeringar tom svår hoppning. Många internationella placeringar, bl.a meriter från NM. En av Sveriges bästa D-ponnyer, tagit sig till A-final alla SM starter. En ponny som ALLTID ställer upp och gör sitt bästa. Snäll i all hantering.
(en del ur annonsen. )
--------
född 99. placeringar i msv.a+5. gick tyska mästerskapen 2010. 300.000. lite för dyr :(
--------

det var några ponnyer som jag hittade på hastnet precis. det är sånna som jag skulle kunna tänka mig att provrida . OBS ! när jag skriver "för dyr" så menar jag inte att dom har satt fel pris på ponnyn enligt mig. (även om många ponnyer har en ganska hög prisalapp för det dom gjort.. fast inte dom jag tagit med.) utan jag menar ju att dom är fördyra för att vi skulle kunna köpa den.

haidå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar